Love me like you do - Kapitel 1

Eftersom de här är första kapitlet så kommer början inte vara så bra, det är alltid svårast att börja på noveller tycker jag. Men nu får den bli som den blir, hoppas ni tycker om den!
 
 
Julias perspektiv
Jag heter Julia och jag är 18 år, jag har mörkbrunt hår och blåa ögon. Jag bor i Los Angeles med min mamma och styvfar i ett stort hus nära Hollywood Hills, men jag kommer från Stratford. Min styvpappas namn är Scooter Braun och är en stor musikmanager. Jag älskar att sjunga och eftersom Scooter stöttar mig i det så bestämde vi att jag skulle få spela in en ny låt med en annan artist, men han berättar inte vem de är för mig.
- Kom nu, hans plan landar om 30 minuter! Hör jag Scooter ropa på mig från nedervåningen.
Jag va uppe på mitt rum och fixade mig och tänkte vem de kunde vara. Kanske är de One Direction eller kanske Cody Simpson? Tänkte jag för mig själv. Scooter ropade ännu en gång på mig och jag sprang ner för trappan. Vi satte oss direkt i bilen och åkte till flygplatsen.
*På flygplatsen*
Vi stod och väntade på gate 4, jag kollade runt överallt för att kunna se vem det var.
- Hur lång tid är det kvar? Frågade jag Scooter.
- Han ska vara här när som helst nu, svarade Scooter mig.
Jag började bli nervös när han sa det.
- Där är han! Ropade Scooter och pekade på någon.
Jag fick ett väldigt stort leende och vände mig om, men det försvann så fort jag såg vem det var.
- Julia, det här är Justin Bieber. Justin, de här är min styvdotter Julia. Sa Scooter.
- Trevligt att träffas, sa Justin till mig.
Jag fick knappt fram ett ord, mitt svar var bara ett 'mmh'. Jag tänkte för mig själv, varför just han? Justin och jag gick i samma klass innan han blev känd. Han brukade mobba mig och kalla mig elaka saker som att jag var en hora, att jag va tjock, ful och så vidare.
Att han inte ens kände igen mig skrämde mig faktiskt.
 
Justins perspektiv
När jag kom till flygplatsen så träffade jag Julia, det var något med henne, men jag kunde inte komma på vad.
- Kan vi gå nu? Sa hon.
Vi gick ut från flygplatsen och så fort vi kom ut var det massa fotografer utanför. Jag stannade upp och log mot kameran medans Julia täckte för ansiktet med sin hand och försökte komma fram till bilen så fort som möjligt. Jag gick ikapp henne och försökte dra henne till mig men hon puttade ifrån mig.
Vi gick in i bilen, jag och Julia var ensamma i baksätet eftersom Scooter körde bilen. Jag försökte göra ögonkontakt med henne men hon gav mig en bitchblick och tittade ut genom fönstret igen. Jag försökte sedan få en konversation med henne men hon ignorerade mig bara.
- Hallå, jag har en god nyhet! Ropade Scooter från framsätet och bröt tystnaden.
Vi båda titta fram på honom förväntansfulla och väntade på att han skulle avsluta meningen.
- Som ni vet är jag världens bästa manager och styvfar.. Började han.
- Ja... Avbröt Julia honom.
- Så ska ni få uppträda tillsammans på Believe Tour.
 
Julias perspektiv
- Wow, det är ju fantastiskt! Sa Justin med ett stort leende och tittade på mig.
- Är du inte glad över det? Frågade Scooter mig.
- Såklart jag är! Ljög jag och log ett fejk leende.
Men vart ska jag bo? Frågade jag Scooter.
- Det är enkelt, ibland på hotell och ibland i turné bussen. Men eftersom de bara finns 4 rum på bussen till mig, Alfredo, Ryan och Justin så antar jag att du kan dela med Justin. De är väl inget problem? Sa Scooter.
 
Inte så jätte bra början, men hoppas ni tyckte om de ändå! :)
Kommentera gärna, och om det är någon som skulle kunna fixa en design och så till mig så skulle jag va jätte tacksam! :)
 


Kommentarer
Frida

Jätte bra text!

Svar: Tacktack, verkligen jätte tack!
Jessica Nilsson

2013-05-13 @ 15:01:07
URL: http://fridassj.blogg.se
Anonym

Sjukt bra!

Svar: Åh tack så mycket!
Jessica Nilsson

2013-05-13 @ 15:03:52
Anonym

Sjuuuuuuuukt bra! Skynda att skriv mer!

Svar: Åh tack så hemskt mycket! Ska skriva mer idag!
Jessica Nilsson

2013-05-13 @ 15:36:59
Klara

Såå jävla braaaa

Svar: Tack så myckeeeet!
Jessica Nilsson

2013-05-13 @ 19:08:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

officialbieber.se

Den här bloggen är en novellblogg till den absolut bästa människan på hela jorden, Justin Bieber ❤

RSS 2.0